Sırayla

Çocuk parkı çevresinde çıplak dallı ağaçlar… Boyaları soyulmuş salıncak, kaydırak, tahterevalli… Kuru yapraklar zemine savrulmuş… Kol kola girmiş yaşlı ve genç kadın park girişinde göründü. Yaşlı kadın küçük adımlarla yürüyor genç kadın adımlarını ayarlıyordu. Hemen önlerindeki banka oturup soluklandılar. Parkın karşısındaki komşu evlerden üç çocuk koşarak parka geldi. İkisi tahterevalliye oturdu diğeri kaydırağa tırmandı. Yaşlı kadın çocukların neşesini keyifle izlerken genç kadının yüzünden bir derdi olduğu anlaşılıyordu. Sessizliği bozdu. “Anne, ben boşanmak istiyorum.” Yaşlı kadın anlat bakalım anlamında kızının dizine dokundu. Tahterevallideki çocuklardan erkek olanı kızı yukarıda bırakmış kız da kollarını iki yana açmış keyifli keyifli çırpıyor, erkek çocuk “Ben de, ben de” dese de kız çocuğu duymazdan geliyordu. Genç kadın “İlk başta ayaklarım yerden kesilmişti her dediğimi yapıyordu sonra değişti.” Yaşlı kadın “Sen?” diye sorunca genç kadın “Tuhaf istekleri var; taklitler yapıyor, benim de katılmamı istiyor,” derken tahterevallideki erkek çocuk oturağından aniden indi.


Yorumlar